Co jíst po cvičení?

Nenavodit po tréninku anabolismus je pro sportovce sebevražedné. Tento fakt se netýká jen profesionálů, ale kohokoli, kdo má zájem o zvýšení síly a svalové přírůstky.

            Po tréninku svaly začnou využívat dostupné bílkoviny k regeneraci. Zvýšená absorpce sacharidů a bílkovin končí zhruba 45 minut po fyzické aktivitě. Často je tato doba nazývána anabolické okno. Samotné načasování potréninkového jídla pak může být stejně důležité jako to, co jíte.
            Jedním z nejlepších způsobů, jak přejít z katabolického stavu do anabolismu, je doplnění zásob glykogenu a zvýšení produkce inzulínu. Toho lze snadno dosáhnout pomocí správně zvolených sacharidů, které jsou mimo jiné stavebním kamenem glykogenu.

svaly

            Sacharidy nejsou zlé, ale musíte mít tělo v dobrém stavu, aby mohly být vaši přátelé. Je tedy nutné upozornit, že tato varianta nemusí být pro některé jedince vhodná. A to především v případech, kdy osoba na sacharidy špatně reaguje, nebo je obézní.
 
Co zkonzumovat pro vysněný výsledek?
            Komplexní potréninkové jídlo by mělo splňovat několik předpokladů:
1)      Má nízký obsah fruktózy
2)      Obsahuje rychle stravitelné bílkoviny
3)      Má vysoký glykemický index (rychlost využití glukózy)
            Příklady potravin:
1)      Rýžové chlebíčky s marmeládou
2)      Bílá rýže s javorovým sirupem
3)      Ananas

vzpěr

            Tyto potraviny je ideální kombinovat s rychle vstřebatelným proteinem. Ideálním se pro tento účel jeví být hydrolyzovaný syrovátkový protein. Jednoduché sacharidy a protein následně působí synergicky. Některé výzkumy této kombinaci přiznávají zlepšení syntézy glykogenu až o 30%.
            Vejce ani červené maso naopak v tomto případě vhodnou alternativou nejsou, neboť jejich vysoký obsah tuků způsobí zbytečné zatížení a zpomalení trávení, které není po tréninku žádané. Přesto se s míchanými vejci po tréninku můžeme setkat v osobních jídelníčcích známých trenérů.
            Potraviny s vysokým obsahem fruktózy jsou také nevhodné. Fruktóza má sklon obnovovat hladinu jaterního glykogenu, čož se děje na úkor glykogenových zásob svalů.

Co jíst po cvičení?
Ohodnoťte příspěvek